Sklop aktivnosti: „Istražujemo sjemenke“ (Odgojna skupina „Pandice“)

        Priroda je neiscrpan motiv istraživanja djece u predškolskoj dobi. Smjenom godišnjih doba neprestano se unose novi i raznoliki materijali u naš centar za istraživanje prirode. Sklop aktivnosti „Istražujemo sjemenke“ započeli smo razgovorom o sjemenkama koje smo izvadili iz različitog voća nakon užine, njihovim promatranjem i stavljanjem na sušenje.
Ubrzo smo pribavili različite sjemenke i istraživanje, promatranje i eksperimentiranje je moglo započeti. Sortirali smo ih prema vrsti u epruvete, pisali i lijepili oznake s nazivima i proučavali povećalima. Nakon toga izradili smo „Dnevnik sjemenki“ u koji smo lijepili sliku povrća ili voća, promatrali oblik i boju njihove sjemenke i crtali na unaprijed pripremljen obrazac. Nakon dokumentiranja djeca su listajući dnevnik uspoređivala nacrtane sjemenke s onima u epruvetama i međusobno komentirala. Ovaj sklop aktivnosti potaknuo je djecu na donošenje sjemenki za kušanje pa smo tako isprobali suncokretove, bučine, lanene sjemenke i pistacije. Koštice pistacija iskoristili smo za likovnu aktivnost. Brojali smo ih u društvenoj igri s kockom „Skupi najviše sjemenki“ i usvajali pojam broja (brojanje, prebrojavanje). Djeca su ih utiskivala u tijesto za modeliranje i tako izrađivala svoje kolačiće. Posebno nas je privuklo sjeme kres salate koju smo posijali i s nestrpljenjem iščekujemo njezino klijanje i po prvi put kušanje. Topljenjem u vodi sjeme je nabubrilo i time postalo veće od onoga u epruveti što su djeca uočila, te pustilo sluz koja je bila zanimljiva jer se teško mogla odlijepiti s ruke. Jagoda nas je privukla zbog sjemenki koje se nalaze na površini ploda a ne u unutrašnjosti te smo čačkalicama i pincetama pokušali odvojiti sitne sjemenke s površine.
Navedene aktivnosti izazvale su oduševljenje, interes i čuđenje kod djece te s istraživanjem sjemenki nastavljamo i dalje. Uz dovoljno vremena za eksperimentiranje djeca će sama postavljati nova pitanja, nuditi nove ideje i pronalaziti odgovore na vlastita pitanja. Sklopovima aktivnosti poput ovih potičemo djecu na aktivno istraživanje i razumijevanje prirode te usvajanje znanja i vještina kao što su promatranje, uspoređivanje, opisivanje, klasificiranje, mjerenje i komuniciranje.
 
Pripremila odgojiteljica: Ozana Meštrović, mag. praesc. educ

 
























Broj posjeta: brojac posjeta         Broj jedinstvenih posjetitelja: brojac jedinstvenih posjetitelja

© 2021 Vrtić Savica. Sva prava pridržana.