DJECA PREDŠKOLSKE DOBI I RAČUNALO
NESLAGANJA U STAVOVIMA VEZANA UZ KORIŠTENJE RAČUNALA U DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
ZA:
• Dostupnost informacija
• Razvoj pismenosti
• Jačanje komunikacijskih vještina
• Društveno povezivanje
• Razvoj logičkog razmišljanja, povezivanja
• Upoznavanje s literaturom iz više perspektiva (audio, vizualno, aktivno rješavanje zadataka uz istovremenu pov. Inf.)
PROTIV:
• Predugo sjedenje za računalom - loše za zdravlje
• Izloženost agresiji (igrice, vršnjaci, odrasli)
• Odsustvo “pravih” prijatelja
NEDVOJBENO JE DA:
• Pristup djece računalu mora biti pod nadzorom i usmjeren od strane odraslih
(roditelja, odgajatelja)
• Vrijeme mora biti prilagođeno dobi, kratko
• Njegova uporaba treba biti povezana s razvojnim ciljevima
• Aktivnosti trebaju promicati istraživanje, rješavanje problema, kreativnost, komunikaciju
AKTIVNOSTI KOJE SU SE PROVODILE U
GRUPI ”ZVJEZDICE” TIJEKOM GODINE:
• Interaktivne igre iz područja govora, čitanja i pisanja i istraživanja iz “Figo” radnih listova
• Fotografije i filmovi s interneta vezani uz projekte
• Google maps – virtualna šetnja naseljem
• Skype druženje i povezivanje s prijateljem u Francuskoj
• Posjet FERu i sudjelovanje na interaktivnoj radionici “Sat programiranja” (suradnja s Fakultetom elektrotehnike i računarstva)
• Samostalno slanje e-mail poruke
• Audiovizualne interaktivne slikovnice (suradnja s prof. Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, M. Dumančić)
odgajateljica: D. Grgošić-Dragić