NAŠE šareno, bogato, radosno LJETO
U ljetnim mjesecima, rad u vrtiću organizira se prvenstveno za djecu čiji roditelji nisu u mogućnosti koristiti godišnji odmor. Na osnovu rezultata ankete o potrebama korištenja vrtića, koju svake godine u svibnju provodimo s roditeljima, izrađuje se organizacija rada. Odgojne skupine formiraju se prema dobi i broju prijavljene djece. Uvijek vodimo brigu o sastavu skupina, tražimo sličnosti među djecom prema navikama u dnevnim rutinama, po potrebama za dnevnim odmorom, prijašnjim zajedničkim iskustvima, međusobnom poznavanju i poznavanju odgajatelja koji će s njima raditi. Odgojne skupine mijenjaju se po potrebi, ovisno o sastavu djece koja trenutno borave u vrtiću. Nije uvijek moguće uvažiti baš sve kriterije i pomiriti sve navedene elemente na zadovoljstvo djece i roditelja, no činimo najbolje što znamo i možemo, u najboljem interesu naše djece.
Djeca koja ljeti dolaze u vrtić, često nisu oduševljena mješovitim skupinama, promjenama soba boravka i odgajatelja, ponekad i boravkom s nepoznatim odgajateljima. U želji da im olakšamo posljedice takve organizacije, dajemo sve od sebe kako bi im ljetni dani provedeni u vrtiću bili ispunjeni radosnim doživljajima. Na tjednim stručnim sastancima, pomno planiramo aktivnosti za svaki dan, vodeći računa o interesima djece, prirodnim i društvenim zbivanjima, i dakako, o vremenskim prilikama.
Tako svaki dan dobije neku temu, koja se razvija i provodi kroz razne aktivnosti u cijelom vrtiću tijekom dana, u koje se prema željama uključuju sva djeca, od onih najmlađih u jaslicama, do onih koji broje zadnje vrtićke dane pred odlazak u školu.
Važno nam je da i roditelji to znaju i da sudjeluju u obogaćivanju aktivnosti pa ih zato redovito informiramo o planiranim događanjima, a provedene aktivnosti često popratimo i aktualnim fotografijama na panoima.
Ponosni smo što možemo reći da se o pojedinim događanjima u vrtiću razgovara i u parkovima, u kafićima i na raznim mjestima u naselju. Događalo nam se da se broj djece u skupinama povećava tijekom tjedna, jer dolaze i ona djeca koja ne bi morala dolaziti u vrtić, ali su čula što se u vrtiću događa i navela roditelje da ih dovedu na vrtićku „super“ zabavu.
Najbogatije doživljajima bile su teme: Pjenušava zabava, Mjehurići, Rođendanski dan, Dvorac, Modna revija, Vodovod, Pumpa, Prskalica, Slastičarnica, Pokaži što znaš, Baloni, Kino u vrtiću, Trgovina, Bolnica, Koktel zabava, Šiz friz, Sportski dan.
Jedna od ljetnih atrakcija je „Disco“. Ponekad se organizira na terasi, a češće, kada su dani pretopli, u klimatiziranoj dvorani, koju osvjetljavaju prave disco kugle, bacajući posvuda raznobojne, rasplesane zrake svjetlosti. Uz kvalitetnu dječju glazbu, puštaju se i odabrane popularne pjesme, a sve je popraćeno koreografijom prilagođenom dječjim sposobnostima. To je vrhunska zabava za djecu, pa i za odrasle koji vole glazbu i ples. Osim plesa, u Discu se održavaju revije neobičnih frizura, šešira, modnih kreacija, predstavljaju se talenti u pjevanju, plesanju, pričanju priča ili šala, recitiranju...
Kroz sjajnu zabavu, djeca zapravo mnogo toga uče. U svakoj aktivnosti djeca doznaju nešto novo, otkriju neke fizikalne zakonitosti (poluga, kosina, podtlak, spojene posude, kako putuje zvuk...), razvijaju svoje motoričke sposobnosti, kreativno se izražavaju, jačaju svoje samopouzdanje i razvijaju socijalne i komunikacijske vještine.
Omiljena aktivnost prošloga ljeta, kako djeci, tako i odraslima, bila je Koktel zabava. Unaprijed najavljena i dobro pripremljena uz veliku suradnju i potporu roditelja, zabava pruža pravi doživljaj tropske plaže, samo bez mora. Suncobrani, glazba, baloni, zastavice, voćni sokovi raznih boja, mirisa, okusa, gustoće i temperature, čaše raznih oblika, slamčice i ukrasi, kockice i kuglice leda u raznim bojama...
Sjajna je to prigoda za učenje o svojstvima sokova, isprobavanje novih okusa nastalih miješanjem poznatih, iskustveno učenje o miješanju boja i topljenju leda. Jeste li znali da se voćni sok zamrzava to sporije što je gušći i slađi. U ulozi barmena ili gosta u koktel baru, uvježbavaju se sve dotad naučene komunikacijske i socijalne vještine. U ovakvom okruženju pjesma i ples nekako krenu sami, bez posebnog poticaja. Toliko toga učimo i uvježbavamo i super se zabavljamo.
Pridružite nam se na nekoj od sljedećih zabava i uvjerite se sami!
Vesna Flegar Vondra, dipl.pedagoginja